fredag 9 april 2010

Det är skillnaden som gör skillnad!

Kom på att jag glömde skriva en sak i föregående inlägg - nämligen om hur jag mår?

Innan jag åkte till Thailand var jag helt sönderstressad p.g.a mitt jobb och magen mådde inte bra! Var fler toabesök än vanligt och det var inte alls särskilt kul kan jag lova...

Nu då? En jäkla skillnad vill jag lova! Och detta märker jag ju så tydligt eftersom det är lättare att jämföra dag med fasta rutiner än dagar då man är ledig. Innan resan sprang jag på toa hej vilt på jobbet, nu är det betydligt lugnare! Igår var jag på toa första gången på arebtstid nån gång efter kl.14!

Fick en fråga kring handikapssersättning och om jag hade sökt detta. Ja, skickade in ansökan nån gång innan semestern, kanske i slutet av februari eller början av mars. 1 april ringde en person från Försäkringskassan och ville boka en teltid för att utreda min ansökan. Pratade med denna person idag och gick igenom min ansökan. Jag ska få besked inom tre veckor. Och när jag fått detta ska jag självklart berätta för er hur det gick och hur min ansökan såg ut. Får man ett negativt besked kan man begära att få ta del i hur utredningen och försäkringskassans beräkning ser ut, vilket jag i så fall kommer att göra och dela med mig av till er.

Tipsen som jag har innan ni ansöker är i alla fall att försöka kolla på hur mycket ni förbrukar av sådant som ni ser som merkostnader (toapapper, tvål, tvättmedel, eller vad det nu kan vara) för att kunna ge svar på detta när handläggaren frågar.

2 kommentarer:

Nillano sa...

Det är skillnaden som gör skillnad :)

Kram på dig vännen

Ina sa...

Hej tjejen!

Härligt att höra du mår bra..:)Va bra att dom ska utreda det nu, och att du kommer att dela med dig av beslutet och ansökan till oss sen.:) Hur gick det med magen/toabesök i Thailand? Flyget mm?

Mvh E