onsdag 17 november 2010

Onsdag 17 November 2010

Idag har jag bestämt mig för att min förkylning och halsont är bort, dags att sätta igång och träna igen! Förra veckan blev det bara bodypump på onsdagen, kickboxning på fredagen och fyspass/challange på lördagen.

På fredagen kände jag mig bra men på lördagen efter träningen fick jag ont i halsen, och har därför inte tränat sedan dess. Men idag är det dags att köra bodypump igen, så träningsssugen!!!

Dags att skärpa sig ang. kosten också, inte så att jag äter pizza varje dag direkt, men ändå! Förra veckan gick i alla fall inget bra, tror jag åt godis varje dag hela veckan och var ute och festade på lördagen (alltså drack massa kalorier i form av alkohol) och till förfesten åts det chips och på bakissöndagen blev det pizza. På söndagen (som på många sätt var en helt underbar dag) ringde mamma och berättade att hon hade bakat en omgång tunnbröd. Blev så otroligt glad, tunnbröd är en jultradition i vår familj sedan så länge jag kan minnas. Och tilläggas ska, att detta bröd går inte att jämföra med något som går att hitta i affären.

I många år hade vi ett hus i släkten där det fanns en vedeldad spis/ugn (eller vad det heter). Huset finns dock inte kvar i släkten men mamma har inhandlat sån där bakhäll och det fungerar faktiskt väldigt bra att baka brödet på dem. Så i söndags kom mamma hem med en påse tunnbröd till mig, tror det var 12 mackor totalt (alltså inte 12 hela kakor, utan 12 skurna bitar). Då jag är helt totalt galen i bröd och vårt tunnbröd är det bästa brödet jag vet så tryckte jag i mig 9 av dem och de resterande 3 blev frukost dagen efter! Nu är mitt tunnbröd alltså slut, men detta var ju bara premiären, vi har bokat två dagar med familjen då vi ska baka ihop. Tills dess får jag nog dock göra nån mental överenskommelse med mig själv så jag inte äter upp allt på en vecka och sen rullar fram som en julegris.

1 kommentar:

TesseT sa...

jag vet hur goda de bröden är :)