fredag 8 oktober 2010

Bilstöd?

Fick en fråga ang ansökan om bilstöd och hur jag gick tillväga för detta.
Vill förtydliga att jag aldrig ansökt om bilstöd, däremot om handikappsersättning (vilken är en månatlig ersättning från försäkringskassan). Och handikappsersättningen beviljades jag i den lägsta nivån.

Fick en kommentar för ett tag sedan från någon som länkade till en sida där man kan få hjälp vid ansökan om handikappsersättning. Gjorde en snabbkoll på sidan och det såg väldigt bra ut, ska se om jag hittar länken för att ge er.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Japp det va jag som frågade,trodde du sökt bilstöd ber om ursäkt för detta.Jag ska prova och söka nu dagarna alla fall.Vad ligger lägsta nivå på?Täcker det ens våra medicin kostnader?Vilka mediciner åt/äter du..Själva tar jag Asacol,azatripin,har Jag har även fått remicade behandling. mvh Andreas (msn)jelenko76@hotmail.com
Eller Andreas Jelenko "på facebook"

Hellie sa...

Lägsta nivån på handikappsersättning ligger på ca 1200 kr i månaden om jag minns rätt, så det täcker helt klar medicinekostnaderna!

Idagsläget har jag nästan inga mediciner, har ju ingen sjuk tarm kvar (förutom lite av ändtarmen). Hr nu bara asacolsuppar och stoppande tabletter (loperamid, imodium osv).

Förr tog jag i stort sett allt som man kan prova, utom afares eller vad en där blodreningen hette. Minns knappt alla mediciner jag haft (är duktigt på att förtränga jobbiga saker). Men ska nog finnas information om detta i tidigare inlägg.

Men jag har iaf haft: alla möjliga sorters klysman, suppar och annat lokalverkande samt kortison, asacol, salazyporin, azatriopin, puri-nethol, remicade... ja jag minns inte riktigt längre som sagt. För mkt skit har jag i vilket fall ätit!!! :)