söndag 19 september 2010

Skäms..

Det gick inte bra i valet... Att borgarna vann igen har jag inte ens börjat reflektera över. Är fortfarande helt chockad över att SD kom in i riksdagen. Jag vet att alla prognoser spådde detta, men ville tro att folk skulle ta sitt förnuft till fånga. Att de inte skulle låta ett missnöje ang invandringen styra hela valutgången. För tvivlar starkt på att många egentligen känner till SD`s partipolitik (förutom att de vill begränsa invandringen kraftigt).

Frågar mig själv också vilket Sverige folk lever i som ser invandringen som ett så otroligt stort problem? Jag är medveten om att integrationen kanske inte gjorts så bra, att det finns mycket att göra i den fråga. Men att människor på allvar tror att invandingen är Sveriges största problem, att det tror att det är invandrare som begår alla brott i Sverige och att de får mängder av socialbidrag. Sanningen ser inte ut så här, och tycker man att invandringen är ett sådant problem så bör man kanske kolla upp detta innan?

Men om vi lägger invandrarfrågan bakom oss och ser på vad de har för övriga åsikter i SD då? Familjepolitiken är ett bra exempel tycker jag, frågor som rör oss alla, svarta som vita, rika som fattiga, friska som sjuka.

"De ständiga attackerna mot och viljan att splittra kärnfamiljens ställning är en av de orsakerna varför kvinnonätverket behövs. De sista årtiondenas överdrivna hävdande av individualism, har skapat ett dåligt klimat för familjen och för barnens uppväxt. Nedvärderandet av kvinnors insatser som mödrar, förhärligandet av karriär och yrkesarbete har matats in i de senaste generationernas medvetande. De splittrande krafterna i samhället är alldeles för starka och i hög grad oemotsagda. Här behövs vi verkligen som en balanserande kraft tillbaka till det sunda förnuftet. "

Att återgå till ett tänk där kvinnor och män ska ses som så olika som möjligt istället för att arbeta för jämställdhet, att återgå till synen att kvinnor ska sköta hem och barn medan mannen försörjer familjen - det är något av det Sverigedemokraterna står för.

Behöver kanske inte ens nämna att det finns fler åsikter som man skulle kunna ta upp här. men tror jag gjort klart vad jag tycker i frågan.

Hoppas verkligen att de som röstade på SD var pålästa på HELA partiprogrammet så de vet vad de röstade på och att de nu står för valet de gjort.

Personligen så skäms jag idag lite över att vara svensk, jag vill inte att omvärlden ska se mitt Sverige som ett rasistiskt bakåtsträvande land. Men det blåser högervindar tyvärr, starka sådana. Grattis till alla svenska, friska, rika, starka män - är väl ni som är vinnarna i detta valet...

Inga kommentarer: