lördag 24 juli 2010

Val

Har ni tänkt på att livet formas var dag efter de val vi gör. Då menar jag inte de stora valen såsom vilken utbildning man väljer, att skaffa barn och så vidare...även om det självklart också påverkar vår tillvaro.

Jag tänker på det små valen, de som är tillsynes obetydliga, de vi gör var dag. Att följa med en vän på en fest, att tacka nej till en middag, att byta lägenhet, att prata med den okända personen man hamnar bredvid på after worken, att gå istället för att ta en taxi, att ta en promenad med en ny bekant... Dessa val formar våra liv, det skapar nya bekanta, det leder till nya relationer på så många plan, det leder till glädje och skratt, tårar och besvikelse... Vem vet vart man hittar sin stora kärlek eller sin nya vän? Vem vet vilka val som skapar glädje och vilka som skapar sorg?

Livet handlar inte om de stora valen vi gör, utan de små tillsynes vardagliga. De är de som formar grunden till vårt liv...

Så idag ska jag ta på mig mitt allra största leende och bästa humör, och hoppas att dagens val leder mig till massa glädje och skratt!!!

Inga kommentarer: