tisdag 21 juli 2009

Tisdag 21 Juli 2009 - Vill ha och behöver semester

De två senaste helgerna har det varit tydligt att jag verkigen behöver semester. Båda söndagarna så har det känts helt overkligt att jag ska gå till jobbet dagen därpå. Tanken i huvudet har varit; Vaa? Nää, det kan inte stämma, jag måste väl vara ledig nu va?

Har nu nio arbetsdagar kvar till semestern, min semester börjar alltså v.32. Valde själv att lägga den så sent, men med facit i hand så ångrar jag mig något, skulle lagt den två veckor tidigare tror jag. Visst vädret är skit, men jag behöver verkligen vara ledig, känns som om man pallar jobbet just nu bara på ren vilja.

Finns säkert de som inte tycker jag borde klaga, har ju varit hemma och sjukskriven en hel del detta året. Men de som själva befunnit/befinner sig i den situationen (hemma & sjukskriven) vet att det inte är särskilt kul, eller utvilande. Är väl inte konstigare än när man är hemma och är sjuk ett par dagar om man har halsfluss eller nåt, man kommer ju inte då tillbaka som en ny, utvilad människa (som man förhoppningsvis känner sig efter semestern).

Kan i och för sig vara så att jag känner mig väldigt trött hela tiden eftersom jag varit ute och festat en hel del de senaste helgerna. Förra helgen var det ju min födelsedagsfest. Och denna helgen blev det party både fredag och lördag. För er som undrar, JA - det går utmärkt att dricka alkohol utan tjocktarm. Visst kan man behöva några looperamid, men det är ju bara att ta det då. Och märker faktiskt att jag inte är i lika stort behov av dem längre. Förut tog jag åtta om dagen (var som värst efter den där jäkla infektionen jag åkte på efter operationen), nu tar jag inte ens alltid två om dagen.

Träningen känns bra den med, även om det blivit alldeles för lite av den varan det senaste. Har haft mycket annat för mig med flytt, födelsedagar, vänner o.s.v. Men känns ändå bra. Har faktiskt, såhär mindre än 4 månader efter operationen, tyngre vikter än någonsin på bodypumpen och det känns fantastiskt!!!

2 kommentarer:

Nillano sa...

Med mitt facit i hand att det skulle jag ha tagit ut lite semester, känner jag...

maria sa...

Hej, sa skont att hora att du mar bra och att magen kanns okej. Hur lange behovde du vara sjukskriven efter andra operationen? Dock har jag Crohn's och har 'bara' blivit av med en tredjedel av min tjocktarm, sa ska nu operera bort andtarmen och forhoppningsvis koppla ihop resterande tjocktarm med anus! Var sjukskriven nastan tre manader efter forsta operationen, men tanker att jag ar ju faktiskt 'frisk' nu och tanker att lakning och aterhamtningsperioden borde vara kortare?! stor kram