onsdag 1 juni 2011

Att vara till nytta

Känns skönt att läsa era kommentarer och få veta att min blogg faktiskt är till nytta för flera där ute som befinner sig i en liknande situation som mig, eller som har anhöriga/vänner som gör det.

Är detta som får mig att fortsätta att öppna mig för er, att tala om något så tabu som tarmar, stomi och toalettbesök - trots att jag visserligen är ganska anonym.

Är även skönt för mig ska ni veta, när ni kommenterar, och jag påminns om att det finns fler "som jag". Fler med konstiga magar, utan tjocktarmar, och med en kropp som tydligen är väl förtjust i toaletter.

Tack!

2 kommentarer:

Christel sa...

Fint att du låter andra hitta stöd i dina ord. Det behövs nog mer än man tror.

Anonym sa...

Hej! Jag började läsadin blogg för två år sedan när jag skulle få stomi. Och har följt dig sedan dess och delar din åsikt om IRA kontra stomi. Tyvärr verkar det som att jag får tillbaka min stomi permanent då min operation inte gick så bra som vi hoppades på.
Tack för att du skriver och delar med dig så vi andra har något att relatera till. Det betyder mycket för oss .
/ Camilla