torsdag 12 augusti 2010

Framtiden

Undra hur livet kommer bli...

Kommer det finnas en man för mig eller kommer jag sluta som en ensam gammal tant med 13 katter?

Kommer jag vara fast i samma arbete länge?

Kommer jag bo kvar i min lägenhet tills jag blir gammal? (Den är ju iaf stor nog för mig och massa katter + att det finns hiss när man är gammal)

Kommer jag ha samma vänner som nu, eller vilka kommer försvinna och vilka kommer till?

Kommer jag vara lycklig?

Kommer jag vara frisk? (jag så frisk som jag kan då, riktigt frisk blir jag ju aldrig...)

Kommer jag ha fortsatt bra kontakt med min familj?

Vill jag veta svaren på dessa frågor nu?

Nää det vill jag nog ej, men hoppas jag kommer ha en lycklig framtid -
men just nu lever jag för dagen och gör mitt bästa för att göra den till bästa möjliga och hoppas på att det leder mig till framtida lyckliga dagar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör det enda man kan göra leva dagen som den är och som du sa antagligen vill man inte ha några svar på framtidens krumbukter för då går man väl bara o väntar på just krumbukterna!

sköt om sig!!

kramar/v

TesseT sa...

Lyckliga ska vi allt bli-.. med eller utan man;)